Prace domowe
Celem zajęć Prace Domowe jest usamodzielnianie uczestników, w miarę ich możliwości, w zakresie funkcjonowania w gospodarstwie domowym. Uczestnicy uczą się podstawowych czynności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania poprzez metody praktycznego działania. Uczniowie nabędą praktycznej umiejętności obsługi narzędzi i urządzeń elektrycznych gospodarstwa domowego. Nauczą się prawidłowego schematu wykonywania takich czynności jak: pranie, odkurzanie, układanie, prasowanie, zmywanie, wycieranie kurzu, mycie podłogi itd. Poznają również zasady bezpiecznego używania narzędzi i urządzeń elektrycznych gospodarstwa domowego.
Samoobsługa
Klubik przeznaczony jest dla najmłodszych uczniów i dzieci nisko funkcjonujących. Głównym celem klubiku jest nauczenie uczestników samoobsługi w stopniu adekwatnym do ich umiejętności. Cel ten można osiągnąć poprzez ćwiczenie w/w umiejętności samodzielnie jak i z pomocą terapeutów. Zajęcia będą prowadzone głównie metodą pielęgnacyjną, która polega na wzroście świadomości ciała oraz na nawiązaniu współpracy z terapeutą.
Savoir-Vivre
Głównym celem klubiku jest wypracowanie wśród uczestników postawy uprzejmości, szacunku do otaczających ludzi, dobrego i odpowiedniego zachowania w towarzystwie. Stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach życiowych oraz uwrażliwienie uczestników na używanie słów: proszę, dziękuję i przepraszam w odpowiednich sytuacjach. Mówienie „dzień dobry” i odpowiadanie na pozdrowienia, zachowywanie się odpowiednio i z szacunkiem w stosunku do innych osób. Zwrócenie uwagi na to, co wolno, a czego nie wypada w towarzystwie.
Klub Gracza
Podczas zajęć uczniowie będą grać w planszówki lub układać puzzle. Przewidziane są także gry sportowe z użyciem piłki, kręgli. Przy współpracy ze specjalistami, wzmacniane będą niektóre umiejętności szkolne wybranych uczniów. Umiejętności matematyczne i polonistyczne. Gry będą również dobierane indywidualnie, tak, aby wzmacniać pamięć, kojarzenie i koncentrację.
Młody ogrodnik
Podczas zajęć uczniowie będą opiekować się roślinnością w szkole, wymieniać się z chętnymi osobami roślinami, poznawać ich nazwy i cechy. Możliwe, że powstanie fotoalbum czy instruktaż AAC „Jak dbać o rośliny”.
Uczniowie będą oglądać filmy związane z przyrodą, tą dziką, jak i tą zagospodarowaną przez człowieka.
W zależności od pory roku i pogody, młody ogrodnik otrzyma możliwość grabienia liści, odśnieżania, przycinania żywopłotu, sadzenia.